تضمین بهترین قیمت بر روی تمامی محصولات. آخرین تماس را با ما بگیرید و با کمترین قیمت و بهترین خدمات کالا را بدون واسطه خرید کنید.

صفحه اصلی / موبایل / راهنمای خرید گوشی موبایل هوشمند

راهنمای خرید گوشی موبایل هوشمند

۱۲ سوالی که قبل از خرید گوشی هوشمند، باید از خود بپرسید

امروزه با وجود بسیاری از شرکت‌ها یا برند‌های تجاری، مردم برای خرید یک گوشی هوشمند عالی سردرگم میشوند و در این بازار شلوغ الکترونیکی خریداران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، به جای خرید گوشی متناسب با نیازهایشان، گوشی هوشمند اشتباهی را خریداری میکنند.
اگر شما اطلاعات کافی درباره‌ی تکنولوژی نداشته باشید و یا با قابلیت‌های مهم آن آشنا نباشید برای خرید گوشی مناسب دچار مشکل می‌شوید.
بهتر است قبل از خرید گوشی سوالات زیر را از خود بپرسید:

۱. سایز صفحه نمایش
قبل از نهایی کردن تصمیمتان برای انتخاب سایز صفحه نمایش ایده آل، بهتر است اندازه‌ی انگشتان و دستتان و همینطور انعطاف‌پذیری حرکتی انگشتانتان بروی صفحه، زمانی که گوشی در دستتان قرار دارد را بدانید و سایزی را انتخاب کنید که در دستانتان مناسب‌تر است.
اندازه صفحه نمایش‌های موجود برای گوشی‌های هوشمند ۴.۵‌اینچ، ۴.۷‌اینچ، ۵‌اینچ، ۵.۵‌اینچ است و بعضی از آن‌ها به دلیل داشتن اندازه‌های بزرگتر (۶ اینچ، ۶.۴ اینچ و…) با نام فبلت شناخته میشوند که کوچکتر از تبلت و بزرگتر از گوشی های موبایل هستند.

۲. سیستم‌عامل
انتخاب گوشی مناسب با سیستم‌عامل کارآمد، با وجود سیستم‌عامل‌هایی مانند Android ،iOS و Windows کار ساده ای نیست و تصمیم گیری را سخت میکند.
همچنین برند شیائومی با رابط کاربری اختصاصی MIUI خود که دارای برنامه های داخلی بسیار جذاب به همراه قابلیت‌های جالبی مانند Dual Apps, Read Mode و غیره است که کار کردن با گوشی را برایتان لذت بخش‌تر و ساده‌تر میکند.

۳. مشخصات سخت‌افزاری یا پیکربندی
اگر از نظر بودجه محدودیتی برای خرید ندارید گوشی‌ای را انتخاب کنید که از نظر سخت‌افزاری بهترین و کاملترین باشد، سخت‌افزار گوشی، کیفیت عملکرد آن را تعیین میکند. پس هرچه بروزتر و از مارک‌های معتبرتر، این کارکرد هم قطعا بالاتر خواهد بود.

۴. حافظه ذخیره سازی داخلی
یک تلفن هوشمند که دارای ظرفیت ذخیره سازی عالی باشد به شما آزادی استفاده بدون حد و مرز و محدودیت را میدهد.
اگر گوشی مورد نظرتان قابلیت استفاده از مموری‌کارت یا کارت‌حافظه خارجی را ندارد بهتر است حداقل حافظه‌ی داخلی آن ۱۶ گیگابایت باشد تا دچار مشکل محدودیت فضای ذخیره‌سازی نشوید.
اما اگر قابلیت استفاده از کارت‌حافظه جانبی را دارد، با حافظه داخلی ۸ گیگابایتی نیز دچار مشکل نمی‌شوید.

۵. پردازنده
گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی با پردازنده‌های مختلف و تولیدکنندگان متفاوت وجود دارد.
صحبتی که در ادامه میشود به این منظور نیست که با خرید گوشی هایی که دارای پردازنده های Broadcom یا MediaTek هستند پول خود را هدر داده اید. این پردازشگرها نیز عملکرد خودشان را دارند اما بهتر است گوشی‌ای را انتخاب کنید که مجهز به پردازنده ی Qualcomm Snapdragon باشد. Qualcomm بهترین و رایج ترین پردازنده نسل سوم تلفن های هوشمند است.
افرادی که اطلاعات خوبی در این زمینه دارند نیز به شما خرید گوشی‌ای با پردازشگرQualcomm snapdragon را توصیه میکنند.

۶. رم
امروزه گوشی‌های هوشمند بسیار هوشمندانه‌تر شده‌اند و با توجه به ظرفیت عملکرد بالایی که پیدا کردند میتوان آن‌ها را جایگزین لپ‌تاپ‌ها و یا کامپیوترهای خانگی در انجام عملیات‌های سنگین دانست. برای این کار شما نیاز به گوشی‌ای دارید که دارای رم بالایی باشد تا از پس انجام عملکردهای بالا بربیاید.
برای این منظور بهتر است گوشی‌ای را انتخاب کنید که دارای حداقل ۲ گیگابایت و حتی بیشتر RAM باشد در غیر اینصورت این شمایید که باید خود را با عملکرد گوشی سازگار کنید.

۷. دوربین
این روزها صحبت در خصوص دوربین گوشی همراه بسیار داغ است. بطوری که هرکس دوست دارد تصاویر و سلفی‌های گوشی خود را به نمایش بگذارد. پس یک ترکیب عالی از دوربین اولیه (عقب) و ثانویه (جلو) مورد نیاز است.
قبل از خرید گوشی بهتر است به فروشگاه‌ها و یا نمایشگاه‌ها مراجعه کرده، عملکرد دوربین گوشی مورد نظرتان را بررسی کنید و در صورتی که راضی بودید اقدام به خرید کنید.
در حال حاضر حداقل کیفیت مربوط به گوشی های هوشمندیست که دارای دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی هستند.

۸. رزولوشن صفحه نمایش
رزولوشن های بسیار زیادی در بازار گوشی موجود است. اگر از طرفداران بازی های سنگین و تماشا کردن فیلم ها در گوشی خود هستید باید گوشی‌ای را انتخاب کنید که دارای رزولوشن (Full-HD (1920x1080p و یا بالاتر مانند U-HD ،۲K یا ۴K باشد.
اما اگر به دنبال یک گوشی برای استفاده در حد معمول هستید میتوانید گوشی با رزولوشن (HD (720p یا qHD تهیه کنید.

۹. کیفیت صدا
کیفیت صدا نیز یکی از ویژگی‌های مهم گوشی هوشمند است که به کاربران در هنگام تماس‌های تلفنی‌، پیام‌ها و یا برخی از اطلاعیه‌های مهم هشدار می دهد.
یک گوشی با کیفیت صدای عالی میتواند کاربران را سرگرم کند و همچنین برای اعمال مهم آن‌ها را مطلع سازد، در غیر این صورت کاربر ممکن است تماس‌های تلفنی، متنی و یا اعلان ها را به دلیل کیفیت صدای ضعیف دستگاه از دست بدهد. همچنین امروزه مردم از تلفن همراهشان برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم ها استفاده میکنند که با کیفیت پایین صدای گوشی نمیتواند لذت بخش باشد.

۱۰. باتری
باتری یکی از حیات بخش‌ترین قسمت‌های تلفن هوشمند است به طوری که اگر یک گوشی موبایل باتری مناسب نداشته باشد می‌تواند بر عملکرد و تأثیرش برروی کاربر تاثیر بگذارد.
هرچقدر مقدار mAh باتری بالاتر باشد بدین معنیست که شما با یکبار شارژ کردن گوشی میتوانید استفاده‌ی طولانی مدت‌تری داشته باشید و هرقدر این عدد پایین‌تر باشد ساعات کمتری میتوانید از آن استفاده کنید.
گوشی خود را از برند تجاری مورد اعتماد انتخاب کنید و بهتر است دارای حداقل باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر یا بیشتر باشد.

۱۱. ارتباطات و قابلیت های اتصال
یک گوشی هوشمند باید تمام گزینه‌های اتصال مورد نیاز که رایج هستند و اغلب افراد از آن‌ها استفاده می کنند را دارا باشد مانند، اتصال به اینترنت ۲G،۳G،۴G LTE و همچنین بلوتوث، Wi-Fi، Hotspot و NFC و غیره که برای فراهم کردن نیازهای کاربران و قابلیت استفاده از دستگاه بدون دردسر مورد نیاز است.

۱۲. مشورت گرفتن
اگر در انتخاب گوشی مورد نظرتان دچار سردرگمی شده‌اید از دوستانتان راهنمایی بخواهید و یا با کسانی که در زمینه تکنولوژی بروز هستند و اخبار آن‌را دنبال میکنند مشورت کنید آن‌ها از لحاظ فنی اطلاعات مناسبی دارند و می توانند به شما در انتخاب یک گوشی هوشمند کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *